Gudstjeneste   Kalender (hva skjer?)   Menighetsrådet   Musikk   Pekere

Med: Anne-Lise Berntsen, Ragni Kolle og Wenche E. Medbøe

Tekst: Oskar Stein Bjørlykke

Regi: Barthold Halle

SNUPLASS er et spill om å se seg selv og sine omgivelser i en moden fase av livet. Forestillingen er et samarbeid mellom tre kvinnelige kunstnere.

– Vi er alle rundt seksti, men i høyeste grad oppegående, uttrykker de tre, Anne-Lise Berntsen, Ragni Kolle og Wenche Elena Medbøe. De tok kontakt med forfatteren Oskar Stein Bjørlykke og ba ham skrive en tenkst som kunne binde tre kunstneriske uttrykk sammen. I samarbeid med regissør Barthold Halle har de improvisert og bearbeidet teksten videre, lagt vekt på det lekne, voldsomme og nære, med åpning også for en underfundig humor. Her får vi møte klovnefiguren, spilt av skuespilleren Wenche E. Medbøe, danseren Ragni Kolle, som også har koreografien, og sangeren Anne-Lise Berntsen med et utradisjonelt sangutvalg (Sjostakovitsj, Poulenc, Mahler, Sommerro).

De tre knytter ordet, stemmen og dansen sammen til en refleksjon over den modne kunstnerens liv. Det er nok av krisetegn både i et personlig livsperspektiv og i en smertefull verden. Gjennom spillet tas dette inn og samles i et nullpunkt. I kirkerommet knyttes forestillingene til nådebegrepet og nye skaperkrefter, en vei videre både i det personlige og i verden.

Deler av dansen og musikken improviseres av Ragni Kolle og Anne-Lise Berntsen i samarbeid med organisten Inger-Lise Ulsrud og pianisten Ivar Anton Waagaard.

Pris: Kr. 150 for alle. Kr. 120 for grupper over 10.

Billetter: Én time før forestillingen i Frogner kirke.